Litteraturhuset i Skien

Kunde: Litteraturhuset i Skien
Oppdrag: Identitetsdesign og nettsidedesign/utvikling
Utvikling av nettside: Anyone

Litteraturhuset i Skien ønsket seg en ny visuell identitet som stikker seg ut, med et klart litterært uttrykk.

Logo med cut-up teknikk

Denne litterære teknikken er beat-poeten William S. Burroughs varemerke. Den gikk ut på at en skrevet tekst ble klippet opp og flyttet på for å skape en ny tekst.
Vi ønsket å utfordre det klassiske tekstoppsettet både i Litteraturhuset i Skiens nye logo og i måten profilen brukes på ulike kommunikasjonsflater. Systemet er fleksibelt og skaper en tydelig identitet – også uten logoen.

Marmorering inspirert av bokbinderkunsten

Ved bruk av marmoreringsteknikk inspirert av bokbinderkunsten ble det laget grafiske mønstre til profilen. Marmoreringen er håndlaget og digitalisert.

Nettside i bokformat

Nettsidene er bygget opp i to spalter, som en bok. Nettsidene skal formidle at du blir helt unike opplevelser til del dersom du finner veien til forfattermøtene på Litteraturhuset i Skien.

Bilder 2019 05 02 093
Bilder 2019 05 02 079
Bilder 2019 05 02 117
Bilder 2019 05 02 124 2
Lunde
Untitled 1
Lis mobilmockup2
Lis webmockup3
Lis webmockup2
Lis webmockup1
Screenshot 2019 05 03 at 17.41.11
Screenshot 2019 05 03 at 17.41.11
Neste prosjekt: Kortfilmfestivalen 2019 Teaserplakater